RSS
email

Mencintai x semestinya memiliki

salam pada sahabat, sekadar bincang-bincang petang huhu...
Dalam usia remaja, sering diungkapkan atau dikaikan tentang cinta. tapi benarkah cinta boleh mengubah segalanya..? Kadang2 saya merasakan muak atau loya apabila sering diceritakan tentang cinta. Ini kerana bukan semua faham apa erti cinta yang sebanar. sedangkan saya sendiri tidak tahu apa maksud cinta yang sebenar. Kadang-kadang sebahagian daripada mereka sanggup bekorban apa sahaja demi "Cinta". Tapi pernahkah mereka sedar..? Kadang-kadang mereka hanya bagai dipermainkan (Golongan ini amat saya simpati). Apa pun yang penting, kita kene cinta pada diri sendiri terdahulu.

Seorang Gadis Buta
(Sekadar Cerita kepada Mereka Yang Sedang Bercinta)

ader seorang gadis bute, semua bencikan die, kecuali kekasihnya, gadis itu selalu berkate sy akn mengahwini awak jika saya boleh melihat. pada suatu hari ade seorang yang mendrmakan mate kepade gadis itu, bile gadis itu boleh melihat, dia merasa sangat terkejut apabila kekasihnya juga bute. lalu kekasihnya berkate "Sudikah awak mengahwini saya??" lalu gadis itu dengan serta merta menolak dan berkata "Tidak!!". Kekasihnya senyum dan sambil berkate " Tolong jaga mata saya baik-baik".

disebabkan cinta dan sayang kepada kekasihnya, sanggup beliau bekorban untuk mendermakan mata beliau kepada kekasihnya. Tetapi malangnya pengorbanannya lansung tidak dihargai.

*dituju pada sahabatku yang sanggup berikat perut.



Bookmark and Share

0 comments:

 

Friends