RSS
email

Masih wujudkah "CINTA SEJATI"??


Penat aku pulang dari kampus. Sesampai sahaja aku dirumah. aku cuba untuk merehatkan diri yang dalam kepenatan, dengan menonton TV. menarik aku disini, satu rancangan yang di terbitkan oleh TV3 . Rancangan ini bertajuk Masih wujudkah "CINTA SEJATI"?? telah menarik aku untuk terus menonton.

Sebut pasal cinta. Setiap manusia inginkan cinta yang sejati. Tiada seorang pun inginkan cinta hanya buat sementara atau hanya sekadar Cinta Monyet. Tetapi disini, telah tibul satu persoalan. Masih wujudkah CINTA SEJATI pada zaman kini?? mungkin ada yang setuju pada masa kini masih wujud cinta sejati. dan x dinafikan juga, ada yang berpendapat cinta sejati tidak lagi wujud pada zaman kini.. Itu terpulang pada pendapat masing-masing. Kemungkinan diatas pengalaman masing-masing akan menjadikan tafsiran "CINTA SEJATI" wujud ataupun tidak wujud pada zaman kini.

Bagi saya, cinta tidak boleh hanya sekadar bertepuk disebelah tangan. Ia akan bagaikan menanti buah yang tidak akan gugur. Tanpa duabelah pihak cinta yang sejati tidak akan wujud. Cinta Sejati, bukan sekadar cinta melulu.. tetapi perlu ader rasa tanggungjawap, bertolak ansur, jujur dan hendaklah saling ingat mengingati antara satu sama lain. Insya-Allah akan wujudnya CiNTA SeJATI. Kita juga perlu ingat, sebelum kita mewujudkan cinta sesama manusia, perlunya ada CINTA SEJATI pada pencipta kita iaitu ALLAH S.W.T . Tanpa ia tidak wujudlah kita di dunia ini. KIta hanya sekadar manusia yang hanya menumpang di bumi ini hanya untuk sementara.

Tapi aku yakin, dalam kehidupan ini. Masaih wujud cinta sejati, yang masih belum ditemukan oleh allah s.w.t kepadaku





Bookmark and Share

1 comments:

♥ Juliana Violet ♥ said...

Vee yakin, cinta sejati wujud pada orang yang percaya akan kewujudan cinta sejati...
:)

 

Friends