RSS
email

Sekadar berkongsi

Salam buat sahabat yang dirahmati. Hari ini ingin saya berkongsi apa yang saya dapat pada usrah mlm ini. Masa merupakan benda yang amat penting kepada kita. Pernahkah kita terfikir, sama ada kita menggunakan masa kita dengan sebaik yang mungkin. Atau kita menggunakan masa dengan perkara2 yang tidak berfaedah. tepuk dada tanya iman. Saya juga akui bahawa kita manusia sering melakukan kesilapan. Sedang sebuk kita dengan dunia, kadang-kadang kita lupa dengan akhirat kita.

Pernah x kita terfikir bahawa kita hanya meninggalkan sisa-sisa masa kita hanya untuk allah s.w.t. Mungkin ada yang setuju pendapat ini, dan mungkin juga tidak setuju dengan pendapat ini. Harus kita berfikir sebentar, dimanakah kita sekarang?? adakah kita tergolong dengan orang2 yang hanya meninggalkan sisa masa untuk mengingati allah?? Nauzubillah..

marilah kwn2, kita sama2 merenung balik diri kita.. Dimanakah kita?? Siapakah kita?? Apakah tanggungjawab kita?? sebagai seorang muslim adakah kita harus lalai atau terus lalai dengan kehidupan dunia yang hanya sementara ini. Sahabat2 bukan niat saya untuk mengajar, tetapi sekadar untuk kita bersama berkongsi. sesungguhnya diri ini adalah manusia yang sering melakukan kesilapan. Segala yang baik itu datangnya dai Allah s.w.t dan yang buruk itu datangnya dari diri yang hina lg daif ini..


Bookmark and Share

0 comments:

 

Friends