RSS
email

KENAPA??


Perkataan "Bohong" atau dikenali sebagai "penipu". perkataan ini sangat mendalam maksudnya. setiap manusia atau di kenali sebagai insan, tidak suka di gelar sebagai pembohong ataupun penipu. tetapi perkara ini sering berlaku dalam kehidupan manusia. Walaupun ia sedang berbohang, tetapi masih ingin "menegakkan benang yang basah". Adakah ini yang harus diamalkan dalam kehidupan?? tepuk dada tanya iman.

Disini ingin ku menyatakan perasaan kesal diatas apa yang telah berlaku pada diriku ini. Sahabat yang ku junjung selama ini, tidak berlaku telus. Kenapa ini harus berlaku?? Dalam persahabatan perlu ada ketulusan. Baru akan mencapai persahabatan yang sejati dan insyaallah akan abadi selamanya.

Wahai sahabtku, apa yang ku harapkan perlunya ada sifat ketulusan dalam dirimu. Tidak perlu untuk dirimu berbohong padaku. Mungkin pada dirimu merasakan jika ku di bohongi dirimu dapat mendamaikan hati ini. Tetapi tidak bagiku!!! Jika ku mengetehui kebenaran daripada orang lain bukan darimu, Ia lagi akan menyeksakan dan secara tidak lansung persahabatan akan bertukar menjadi permusuhan.

Sekali lagi dengan kesempatan ini, diri yang hina ini memohon agar kita ada sifat ketulusan dan ikhlasan dalam hubungan persahabatan ini.

Bookmark and Share

1 comments:

 

Friends