RSS
email

Sembang-sembang "REMAJE"

Dalam usia remaja, masalah cinta sering dikaitkan dengan mereka. Bermacam definisi yang mereka berikan mengenai cinta. Itu terpulang kepada masing-masing ingin menyatakan atau menghuraikan maksud cinta yang sebenar.

Masih single??

Beragam cinta yang ada dalam kehidupan sehari-hari, kadang berakhir menyenangkan dan kadang menyedihkan, tapi tidak seharusnya manusia terlena dan hanyut akan cinta. Cinta diibaratkan seperti kupu-kupu. Semakin dikejar semakin jauh ia menghindar. Tetapi jika ia dibiarkan terbanng bebas, dalam tidak sedar ia akan semakin menghampiri tanpa diduga.
Cinta boleh membahagiakan tetapi sering juga akan menyakitkan. Cinta itu hanya istimewa apabila diberikan pada seseorang yang layak menerimanya. Jadi jangan perlu terburu-buru mencari cinta. Jika benar sesuatu itu milikmu, ia tidak akan kemana-mana. Qada' dan Qadar di tangan tuhan.

Takut untuk mengakui??

Takut untuk mengakui bukan satu persoalannya.
Kadang-kadang jika kita terlalu berani, akan memberikan mudarat pada diri sendiri. Ia akan menyakitkan apabila cinta yang akan diakui tidak akan dihargai.

Takut tidak dapat menerima kenyataan??

Sebagai seorang insan, Untuk mengetahui kenyataan yang sebenar tidak lari pada lumrah seorang manusia. Kadang-kadang kenyataan yang sebenar, akan menyebabkan seseorang itu tersungkur dan susah untuk bangkit kembali. Jadi haruslah berhati-hati dalam apa sahaja setuasi.

Ingin menguasai??

Hatimu patah melihat yang cintamu berbahagia dengan orang lain, tapi akan lebih sakit lagi mengetahui yang kau cintai ternyata tidak bahagia denganmu. Jadi jangan sesekali memaksa seseorang untuk mencinta. Sanggupkah melihat ia menderita?? Jadi biarlah ia pergi jika itu adalah kebahagiaannye.

Patah hati??

Dalam apa setuasi ia patah hati tidak lari dalam percintaan. Haruslah bertahan dan membina semangat baru. kehidupan harus diteruskan. Jangan sesekali goyah. Ambil ia satu pengajaran dalam kehidupan dan mungkin ada hikmah disebaliknya.

PlAYBOY/PLAYGIRL

Jangan sesekali mengatakan 'Aku cinta padamu' bila kau tidak benar-benar peduli. Jangan bicarakan soal perasaan, bila tidak benar-benar ada. Jangan sentuh hidup seseorang jika sekadar bepura-pura dengannya. Hal terkejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, padahal kau tidak berniat pun 'tuk menerimanya' saat ia terjatuh.........

Masih mencintai orang yang sudah pergi??

Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta, kemudian pada akhirnya menyadari bahwa dia bukanlah jodohmu. Kalau sekarang ia sudah tak layak, 10 tahun mendatangpun ia juga tak akan layak. Biarkan dia pergi, lupakan.......!!
dOakan kebahagiannya

~ CINTA ITU BAHAGIA, BUKAN TERSIKSA~





Bookmark and Share

5 comments:

Fazura said...

satu post yg cukup menarik..mengupas tentang masalah remaja dan terutamanya cinta pada masa skrg..

muah muah

Anonymous said...

Wat the fish...nie bkn post yg menarik,tpi satu cerita yg mahu perlikn owg or trjadi kat diri sndri..Wat the s***

zuezz said...

eh fazura?yg men cs tu ke?kah3.cerita ni terlampau panjang jadi aku malas baca.sebabnya adalah kerana aku yang malas,sorry

razi said...

kepada anonymous:
terjadi pada diri sendiri?? huhu.. x derlah.. satu lg, post nie x der nk tuju pada sesiapa dan x berniat untuk memperli sesiapa.. minta maaf jika ada yang terasa..

Kepada avolzenave:
yup.. fazura adalah yg main cs tu.. huhu..

 

Friends